Obstaja star rek, ki pravi, da je dobro meditirati 20 minut na dan. Razen, če nimač časa.

V tem primeru je meditaciji potrebno posvetiti eno debelo uro.

In kdo ima v tem hitrem tempu življenja sploh čas meditirati? Ter zakaj bi zapravljali čas s tihim sedenjem? Vč tem času lahko brezglavo hitiš naokoli in se ukvarjaš z malenkostmi, ki za tvoje življenje sploh niso pomembne, kaj ne?

Gotovo si že slišal/a za neskončne prednosti meditacije. In morda si tudi že kdaj poskusil/a meditirati ali se kakšne od meditacij udeležili. Vendar to enostavno ne pride v tvoj dnevni ritem, vedno zmanjka časa ali pa niti ne veš kako začeti.

Na koncu tega prispevka bom s tabo delila idejo o preprosti, enominutni meditaciji, ki jo lahko narediš kjerkoli, kadarkoli,… za spuščanje stresa in anksioznosti, pri tem pa najti svoj center. Zagotovo najdeš vsaj to minuto na dan – morda med delovnim časom, med zabavnimi popoldnevi, ko z otroci delaš nalogo ali pa sredi noči, ko ne moreš spati.

Sedaj pa sledi nekaj razlogov, zakaj ti priporočam, da si zanjo, kljub ideji o minutni meditaciji, res vzameš vsaj 20 minut na dan. (Mimogrede, lahko mi pišeš na lumina@portallumina.si, da ti pošljem brezplačno vodeno meditacijo za umiritev in zbranost, v tvoj e-nabiralnik, kar je moje posebno darilo in spodbuda pri tvojih začetnih korakih).

Torej, ker danes za vse potrebujemo dokaz, sporočam, da so študije potrdile, da je meditacija pomembna, za vse generacije, predvsem zaradi sledečih petih vzrokov (lahko pa bi jih načli še mnogo):

1. Meditacija te pomiri in odpravlja stres: Gre za najbolj znan pozitiven učinek meditacije. In eden od ključnih razlogov, da se je vse več ljudi poslužuje. Raziskano je, da meditacija zmanjša vrednost kortizola, hormona stresa, ki je odgovoren za občutek, da se je potrebno neprestano boriti ali bežati.
Raziskava na tridesetih študentih je pokazala učinke meditacije na nivo kortizola. Vzeli so krvne vzorce pred in po meditaciji, ter jih primerjali. Že v štirih dneh vaje, se je nivo stresnega hormona spustila za približno 20%. Spodbudno, kaj ne?

2. Meditacija vas naredi bolj zdrave: zmanjšanje stresnih hormonov je ekstremno pomembno za splošno zdravje. Stresni hormon namreč povzroča višji krvni pritisk, vpliva na pH ravnovesje, na vnetne procese v telesu,… in to igra veliko vlogo pri srčnih boleznih, težavah s črevesjem, dihalnimi potmi, imunskim sistemom, avtoimunimi boleznimi,… Ko je v telesu preveč stresnega hormona, pH telesa postaja bolj kisel, kar povzroča metabolične težave. To povzroča, da telo ne absorbira potrebnih hranilnih snovi, kar vodi k težavam s kostmi ter ostalimi zdravstvenimi stanji, ki jih povzroča prešibka vrednost hranil. Višji nivoji kortizola povzročajo večjo željo po nezdravi, mastni in sladki hrani, kar povzroča povečanje telesne mase. In, konec koncev, slabo počutje, težave s spanjem, razdražljivost,… tudi kaže na povišano vrednost stresnih hormonov, kar pa ustvarja začaran krog večnega stresa. če si človek ne vzame časa zase, pa se tudi čustva nalagajo v celični spomin, kar že na splošno povzroča slabše vzdušje.

3. Meditacija nas naredi srečnejše:�Ogromno raziskav je bilo narejenih tudi na področju pozitivnih – srečnih vplivov meditacije. Tudi na zmanjšanje depresije. Pripelje te k sebi. K zavedanju kdo si, kaj je tvoj namen in kam si namenjen-a.� Namesto, da bi bili ujetniki lasnih misli, se jih naučimo opazovati. S tem pa lahko ugotoviš, da mi sami nismo misli, temveč da smisli le del našega življenja. Ter, da jih imamo možnost izbirati.
če meditacija postane del tvoje dnevne rutine, tudi možgani pričnejo delovati drugače. Na Harvardu so znanstveniki prikazali kako je center možganov, kjer človek zaznava samega sebe (“jaz” center) in se nahaja v sprednjem delu možganov, prekomerno stimuliran pri ljudeh v depresiji.
To pa zadeva stanja anksioznosti in strahu, saj možgani neprestano pošiljajo informacije, v druge dele telesa, da je v težavah in da je potrebno bežati, ker je v nevarnosti.
Ob redni meditaciji se povezava med centrom “jaz” in telesom spremeni in možgani so zopet pripravljeni pravilno zaznavati signale, kar pa povzroči, da možgani ne dobivajo konstantnih informacij, da je z vami nekaj narobe.

4. Meditacija ti daje več časa:�Mnogo ljudi ima težave z odlašanjem ali pretiranim razmišljanjem. Celoten energijski sistem je že tako preobremenjen in misli tako razpršene, da toliko več energije porabijo za razmišljanje o vsem kar je potrebno narediti, o vsem kar je se je že zgodilo in kar se še bo. Poleg tega je za predelati še ogromno nepredelanih informacij, ki so zavedno ali nezavedno prečkale njihovo energijsko polje. Velikokrat se človek potem niti ne zaveda kako preobremenjen je in koliko ta preobremenjenost terja časa. Nekaj mesecev nazaj sva z gospo, ki je k meni prišla zaradi preobremenjenosti, problem rešili tako, da si je en teden pisala svoje dnevne obveznosti ter zjutraj in zvečer namenila čas preprosti deset minutni meditaciji. Po enem tednu je prišla do ugotovitve, da je samo mislila, da ima toliko dela, ker je vse naenkrat držala v glavi. Ko je naredila urnik obveznosti, je videla koliko časa je porabila za razmišljanje kako bo vse uredila in kako je zasedena. In res je tako. Ko zložimo svoje misli, predelamo turbulentne občutke, ugotovimo, da je marsikaj bolj preprosto, kot je bilo videti prej. In naenkrat nam ostane nekaj več časa, ki ga lahko namenimo vsemu tistemu, kar nas še vleče k preteklim zaostankom. Ko to opravimo, pa ostane čas še za vse tisto, kar smo si vedno želeli, pa za to ni bilo časa. Meditacija povečuje pozornost na sedanjem trenutku. Kar poveča produktivnost. Ljudje na splošno porabijo več časa za stvari, ki jih ne delajo tako zelo radi. Pri tem pa jim zmanjka časa za vse tisto, kar si želijo početi.�Meditacija dvigne težo misli. Zložen um je močnejši in koncentracija se povečje (podaljšujejo se časovni bloki zbranosti). Kar zmanjša čas dejanskega dela (saj si v tistem trenutku dela bolj zbran-a in učinkovit-a) ostane pa čas tudi za vse tisto kar rad-a dela�.

Študija je pokazala, da že po štirih dneh redne, 20-minutne meditacije, lahko poveča pozornost in izboljša spomin Z meditacijo lahko dejansko spremeniš pretekle vzorce in blokade in s stalno prakso postajaš vse boljša in boljša verzija sebe. Tudi v časovni učinkovitosti.

5. Izboljša se kvaliteta življenja�Veliko ljudi me vpraša kako zmorem vse to, kar počnem in vmes najdem čas še za prijatelje in zabavo. Veliko časa.
Trije otroci, njihovi različni treningi in izobraževanja, vsak svoja osebnost, učenje, lastno podjetje, gospodinjenje, študij, neprestana izobraževanja, priprava dogodkov,… Poleg tega pa še joga, meditacija, kvalitetno preživet čas v naravi, s prijatelji in rednimi izleti…
Ni bilo vedno preprosto, sploh v časih, ko je mojemu življenju vladala Zmeda.
Redna meditacija in spuščanje vsega tistega kar nisem jaz, zato da je več prostora za “biti resnična jaz” (kar se mimogrede tudi izvaja v meditacijah in kreativnih vizualizacijah), pa je povzročila dvig kvalitete življenja na splošno in na vseh nivojih.
V meditaciji lahko urejaš svoje notranje stanje (mikrokozmos), kar se zrcali na zunaj. Vedno bolj se zavedaš, da se zunaj tebe zrcali tisto, kar je živo v tvoji notranjosti in spravljeno kot del razmišljanja ali kot rana, ki vedno znova dokazuje tudi navzven da je resnična (na primer, ti stalno ponavljajo ali pa si stalno ponavljaš, da nisi dovolj dober in to se zrcali v svetu, da ti mnogo stvari spodleti ali pa se ustavijo tik pred koncem). Dobra novica je, da se lahko notranje stanje� na novo zgraditi in to se prične poznati tudi v življenju.

Vendar o tem govorim v drugih prispevkih. Predlagam pa, da se ne ukvarjaš toliko z razlogi in ne razmišljaš kdaj bi začel-a. Prični danes. Vzemi si minuto zase, ta ti bo dala toliko drugih ugodnosti, ki bodo kmalu vidne. Za navado se smatra nekaj, kar izvajamo vsaj 21 dni. Po preteku 21 dni bo ta občutek nepogrešljiv,� lahko boš meditiral-a dlje in postalo bo prijetno.

Zdaj pa še obljubljena 1-minutna meditacija. Izvajate jo lahko kjerkoli. Lahko sedite, ležite, stojite ali hodite. In jo izvajate z zaprtimi ali odprtimi očmi.

Naredite globok vdih. Sekundo zadržite in naredite dolg izdih. če delate vajo z zaprtimi očmi, se osredotočite na en del sebe, z odprtimi očmi pa na bližnji predmet.
Počasi vdihnite in štejte do 4. In počasi izdihnite ter štejte do 5. Ko počasi ponavljaš te globoke vdihe in izdihe, si predstavljaj svetlobo nad svojo glavo. Dovoli, da ta svetloba počasi skenira tvoje telo, od glave do stopal. Opazi napetosti v telesu in dovoli, da jih svetloba osvetli in sprosti.
Svetlobo nato z mislimi potisni v zemljo in dovoli, da se energija nevtralizira, ti pa nadaljuj svoj dan.

 

Uvedi tako meditacijsko vajo vsaj enkrat v dnevu, ne glede na to kje si in s kom. Tvoj dan bo kmalu in zagotovo lepši 🙂

Ostani v svetlobi,

Lumina

 

 

Pomembno: Izjava o odgovornosti in zasebnosti

Razlicne oblike svetovanja in izobrazevanja objavljena na tej spletni strani ne spadajo pod uradno priznane oblike terapevtske pomoci ali uradno priznane izobrazevalne programe.

Share This

This is a demo store for testing purposes — no orders shall be fulfilled.